Wynajmowanie budynków pochodzących od gminy

Nie zawsze musimy kupować jakieś nieruchomości, jeśli akurat nie leży to w naszym interesie lub jeśli zwyczajnie nie mamy dostatecznie dużych dochodów. Często gmina wiejska lub miejska, dysponując wolnym budynkiem, wynajmuje go na przykład przedsiębiorcom, dorabiając w ten sposób do budżetu parę groszy miesięcznie. Warto jednak przed związaniem się umową z gminą zapytać radcy, w jaki sposób powinna wyglądać sporządzona umowa, jeśli ma być bezpieczna dla wynajmującego.

Umowa to kluczowa kwestia

W takich przypadkach kwestia umowy jest kluczowa – to w niej będą zawarte wszystkie prawa oraz obowiązki, jakie będzie posiadał nabywca względem posiadacza. To również w tym miejscu trzeba zawrzeć wszystkie punkty, które mogą mieć znaczenie jeśli nie w danej chwili, to z pewnością w przyszłości. Kancelaria radcowska jest w takich chwilach najważniejszym miejscem, w jakim powinniśmy się znaleźć, aby nasza relacja oraz nasz przyszły biznes rozkręcał się zupełnie po naszej myśli, bez nieprzyjemnych niespodzianek, na jakie nie będziemy przygotowani.

Prawo pierwokupu

Z czasem gmina może dowolnie rozdysponować własnym budynkiem – jak to bywa w kwestii nieruchomości. Jeśli jest się w takich momentach zainteresowany zakupieniem lokalu, trzeba sprawdzić w umowie, czy ma się prawo pierwokupu, czy trzeba brać udział w przetargu na zakup. Prawnicy są w stanie pomóc ustalić takie szczegóły, jeśli tylko są one zawarte w odpowiednio sporządzonej umowie wynajmu lokalu.

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*